တုိင္းရင္းသားအသံဆုိတာဘာလဲ?

The Voice for Justice, Equal Right, Freedom, Genuine Federal Union, Democracy and Self-determination in Burma. "Justice War Must always Win over Injustice".

တုိင္းရင္းသားအသံဆုိတာ တရားမွ်တမွဳ၊တန္တူအခြင္႔အေရး၊လြတ္ေျမာက္ေရး၊စစ္မွန္ေသာဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု။ဒီမုိကေရစီ၊ ႏွင္႔ကုိယ္ပုိင္ျပဌာန္ခြင္႔အသံမ်ားျဖစ္ပါသည္၊
"တရားတဲ့စစ္ပြဲဟာ မတရားတဲ့စစ္ပြဲကုိ အျမဲေအာင္ရမည္
"

Sunday, August 3, 2008

ေရြးေကာက္ပြဲ၀င္ဖုိ႔ျပင္ဆင္ေနသည့္ ရွမ္း၀ါရင့္ႏုိင္ငံေရးသမားႀကီး ဦးေရႊအုံးႏွင့္ေခတ္ၿပိဳင္ ေမးျမန္းခန္း

တုိင္းရင္းသားအသံ
ေရြးေကာက္ပြဲ၀င္ဖုိ႔ျပင္ဆင္ေနသည့္ ရွမ္း၀ါရင့္ႏုိင္ငံေရးသမားႀကီး ဦးေရႊအုံးႏွင့္ေခတ္ၿပိဳင္ ေမးျမန္းခန္း
(ေခတ္ျပဳိင္မွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္)

၀ါရင့္ႏုိင္ငံေရးသမားႀကီး ဦးေရႊအုံး
၀ါရင့္ႏုိင္ငံေရးသမားႀကီး ဦးေရႊအုံး ဦးေရႊအုံးးသည္ ရွမ္းအမ်ိဳးသား ၀ါရင့္ႏုိင္ငံေရးသမားႀကီးတဦး ျဖစ္သည္။ ယေန႔တုိင္ အနာဂတ္ ျမန္မာႏုိင္ငံကုိ ရွစ္ျပည္ေထာင္ မူႏွင့္ ဖြဲ႕စည္းေရးအယူအဆကုိ ကုိင္စြဲထားသူျဖစ္သည္။ ရွမ္းတုိင္းရင္းသားမ်ား ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ေခါင္းေဆာင္ ဦးခြန္ထြန္းဦးႏွင့္ အျခားရွမ္းေခါင္းေဆာင္မ်ားကုိ စစ္အစိုးရက ဖမ္းဆီးေထာင္ခ်ထားျခင္းသည္ ရွစ္ျပည္ေထာင္မူကိစၥ စစ္အစိုးရက မႀကိဳက္သည့္အတြက္ ဖမ္းဆီးျခင္းျဖစ္သည္ဟု ဦးေရႊအုံးက ယူဆသည္။ ဦးေရႊအုံးသည္ မၾကာခဏ ကုိယ္ပုိင္ ႏုိင္ငံေရးအယူအဆမ်ား ထုတ္ေလ့ရွိသည့္အတြက္ ရန္ကုန္ ႏုိင္ငံေရးေလာကမွာ သေဘာထားမတုိက္ဆုိင္မႈမ်ား ႀကံဳရသူ လည္း ျဖစ္သည္။ အေျခခံဥပေဒတြင္ ႂကြင္းက်န္အာဏာကုိျပည္နယ္မ်ားတြင္ထားရွိေရး၊ တိုင္းရင္းသားမ်ား ခြဲထြက္ေရးမူ စြန္႔လႊတ္ေရး အႀကံေပးရွစ္မ်က္ႏွာစာတမ္းကုိ ထုတ္ခဲ့ဘူးသည္။

ေမး- ဦးေရႊအုံးက ပါတီေထာင္မယ္လုိ႔ေျပာတယ္။၊ ေရြးေကာက္ပြဲ၀င္ဖုိ႔အစီအစဥ္ ရွိတယ္လုိ႔ ေျပာတယ္။ အစီအစဥ္ ေျပာပါဦးခင္ဗ်။

ေျဖ- က်ေနာ္ေရးတဲ့စာအုပ္ ေတြ႕မိလား။ က်ေနာ္ေရးတဲ့စာအုပ္ကေတာ့ ၾကာပါၿပီ။ က်ေနာ္ ခင္ဗ်ားတုိ႔ဆီလည္း ပုိ႔တာပဲ။ က်ေနာ္ မၿပိဳကြဲႏုိင္ေသာ ျပည္ေထာင္စုတခုကုိ တည္ေဆာက္ၾက ပါစုိ႔စာအုပ္။ အဲဒီစာအုပ္မွာ က်ေနာ္ေျပာထားတာက မၿပိဳကြဲႏုိင္ေသာ ျပည္ေထာင္စုတခုကုိ တည္ေဆာက္ဖုိ႔ဆုိရင္ ျပည္ေထာင္စုဒီမုိကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္တခုကုိ ဖြဲ႕ရမယ္လုိ႔ က်ေနာ္ အဲဒါေျပာထားတာ။

က်ေနာ္ ခပ္ရွင္းရွင္းပဲ ေျပာမယ္ေလ။ ပါတီေထာင္ခ်င္တာက က်ေနာ္တုိ႔က ျပည္ေထာင္စုကုိ ယုံၾကည္တယ္ေနာ္။ ျပည္ေထာင္စုဆုိတာလည္း စစ္မွန္ေသာ ျပည္ေထာင္စုေပါ့။ ရွစ္ျပည္နယ္ ျပည္ေထာင္စုပဲ က်ေနာ္ယုံၾကည္တယ္။ အဲေတာ့ ရွစ္ျပည္နယ္ျပည္ေထာင္စုျဖစ္ရမယ္၊ ဒီမုိကေရစီျဖစ္ရမယ္။ အဲဒီရွစ္ျပည္နယ္ျပည္ေထာင္စုျဖစ္တဲ့ ျပည္ေထာင္စုဒီမုိကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ကုိ တည္ေထာင္ဖုိ႔ဆုိရင္ က်ေနာ္တုိ႔ တုိင္းရင္းသားလူနည္းစုေတြက ဗမာလူမ်ားစုေတြကုိ Confrontation ပုံစံနဲ႔ သြားလုိ႔မရဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔ လူမ်ဳိးႀကီး ရွစ္မ်ဳိးေပါ့။ လူမ်ဳိးႀကီးရွစ္မ်ဳိးကုိ အေျခခံၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔က အကုန္လုံးေပါ့ေလ Cooperation ေပါ့ေလ။ ပူးေပါင္းၿပီးေတာ့ လုပ္မွရမယ္။ ဒါ က်ေနာ့္ရဲ႕မူ။ အဲေတာ့ က်ေနာ္တည္ေထာင္မယ့္ ျပည္ေထာင္စုဒီမုိကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ဆုိတာမွာ ဗမာလည္း ပါရမွာပဲ။ ဗမာမပါဘဲဲနဲ႔ ျပည္ေထာင္စုမျဖစ္ဘူး။ အဲေတာ့ ဗမာအမ်ားစုနဲ႔ က်န္တဲ့လူမ်ဳိးေတြ ပူးေပါင္းၿပီးေတာ့ ပါတီတခုဖြဲ႕မယ္ဆုိၿပီး ဒါက က်ေနာ့္ရဲ႕ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္ပါ။

ေမး- အဲဒီပါတီဖြဲ႕ဖုိ႔အတြက္ကုိ ဦးေရႊအုံးကုိ ေထာက္ခံတဲ့ပုဂၢိဳလ္၊ ပါတီ၀င္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ ဘယ္ေလာက္ ေလာက္ရွိလဲခင္ဗ်။

ေျဖ- ေထာက္ခံမယ့္လူေတြရွိပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ အကုန္လုံးစည္း႐ုံးထားၿပီးသားေလ။

ေမး- အဲေတာ့ ပါတီကုိ ဘယ္ေတာ့ေလာက္ေထာင္ျဖစ္မလဲခင္ဗ်။

ေျဖ- အဲဒါေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ဟုိဟာေလ ပါတီေထာင္ခြင့္ျပဳတဲ့အမိန္႔ဥပေဒ အဲဒါေစာင့္ေနတာပဲ။

ေမး- ဦးေရႊအုံးက ဒီပါတီေထာင္တဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ ရွစ္ျပည္ေထာင္မူကုိ ဦးေရႊအုံးက လက္ခံထားတယ္လုိ႔ေျပာတယ္။ ရွစ္ျပည္ေထာင္မူကုိ အခုထိ ယုံၾကည္ထားတယ္ေပါ့။

ေျဖ- ဒါေပါ့။

ေမး- ဒါေပမယ့္လုိ႔ အဲဒီရွစ္ျပည္ေထာင္မူေၾကာင့္ပဲ ခြန္ထြန္းဦးတုိ႔အဖြဲ အခု ေထာင္ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ က်သြားတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေဆထင္တုိ႔အဖြဲ႕လည္း အခု ေထာင္ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ က်သြားတယ္။ အဲဒါ ရွစ္ျပည္ေထာင္မူေၾကာင့္ပဲဆုိတာကုိ ဦးေရႊအုံး သိရက္သားနဲ႔ ရွစ္ျပည္ေထာင္မူကုိ အေျခခံၿပီး ဒီပါတီကုိဖြဲ႕မယ္ဆုိရင္ ဦးေရႊအုံးကုိိ စစ္အစုိးရက ရန္သူလုိ႔ သေဘာမထားႏုိင္ဘူးလားခင္ဗ်။

ေျဖ- က်ေနာ့္ကုိလည္း ေျခခ်ဳပ္ တႏွစ္ခ်ထားတာပဲေလ။ နံပါတ္ (၁) က်ေနာ္က ယုံၾကည္တယ္၊ ယုံၾကည္တယ္ဆုိတာက နံပါတ္ (၁) ေနာ္။ အဲ ျဖစ္ႏုိင္တာ မျဖစ္ႏုိင္တာကေတာ့ နံပါတ္ (၂) ေပါ့။ အဲဒီေတာ့ သူတုိ႔ပါတီေထာင္ခြင့္ျပဳတဲ့ ဥပေဒထုတ္လာရင္ ဘယ္လုိဥပေဒမ်ဳိးလာမယ္၊ ဘယ္လုိဆီ ကေန လာမယ္ဆုိတာလည္း မသိဘူးေလ။ က်ေနာ္ကေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔လုိခ်င္တဲ့ ရည္မွန္းခ်က္ကုိ ထားရမယ္။

ေမး- လက္ရွိအေျခအေနကုိ ၾကည့္တဲ့အခါ ေနျပည္ေတာ္မွာ အခု မၾကာခင္ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ ပြဲက ထြက္ေပၚလာမယ့္ အရပ္သားအစုိးရကုိ ေခါင္းေဆာင္မယ့္ သမၼတနဲ႔ ဒု-သမၼတ အိမ္ေတြ ဘာေတြေတာင္ ေဆာက္ၿပီးၿပီဆုိတာ က်ေနာ္တုိ႔ စုံစမ္းသိရပါတယ္။ အဲေတာ့ သမၼတနဲ႔ ဒု-သမၼတ အိမ္ဟာ လက္ရွိစစ္အစုိးရနဲ႔ မပတ္သက္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြဆုိရင္ အဲေလာက္ထိ သေဘာေကာင္းပါ့ မလားဆုိတာ စဥ္းစားၾကည့္ဖုိ႔ေကာင္းတဲ့အတြက္ အခု ေရြးေကာက္ပြဲကုိ ၀င္တဲ့အခါမွာ ဦးေရႊအုံး တုိ႔အေနနဲ႔ အႏုိင္ရႏုိင္မလား။ စစ္အစုိးရက သူႏုိင္မယ္ဆုိတာ ႀကိဳတြက္ၿပီးေတာ့ ဘယ္သူ႔ကုိ သမၼတတင္ရမယ္ဆုိတာေတာင္ ႀကိဳသိေနတဲ့သေဘာလုိ႔ ယူဆသလား၊ ဘယ္လုိယူဆသလဲခင္ဗ်။

ေျဖ- က်ေနာ္ေတာ့ အဲဒါေတြကုိ သိပ္ၿပီးေတာ့ စိတ္မ၀င္စားဘူးေလ။ အခုအတည္ျပဳထားၿပီးတဲ့ အေျခခံဥပေဒကုိ က်ေနာ္က အစကတည္းက ေထာက္ခံတာမွမဟုတ္ဘဲ။ အစအဆုံး။ ေနာက္ဆုံး အခ်ိန္ထိ က်ေနာ္ကန္႔ကြက္ေနတာပဲ။ ကန္႔ကြက္လုိ႔မရလုိ႔ အတည္ျဖစ္သြားၿပီဆုိေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ဟုိဟာေပါ့၊ ေထာက္ေတာ့မေထာက္ခံဘူး၊ ဒါေပမယ့္ မလႊဲမေရွာင္သာတဲ့အေနနဲ႔ လက္ခံတယ္ အဲဒါပဲ။ လက္ခံေတာ့ အဲဒါႀကီးကုိ က်ေနာ္တုိ႔က သိပ္ၿပီးေတာ့ မစဥ္းစားေနေတာ့ဘူးေလ။ က်န္တာ ႀကိဳက္တာမႀကိဳက္တာ ဒါအပထား။ တကယ္ျဖစ္တာက ျဖစ္လာၿပီးၿပီ။ ျဖစ္လာၿပီးသား ကိစၥပဲေလ။ အဲဒါကုိ က်ေနာ္တုိ႔က လက္ခံၿပီးေတာ့ လုပ္မွာပဲ။ အဲေတာ့ သူတုိ႔လုပ္တာ က်ေနာ္တုိ႔က ႀကိဳက္တာ လည္းရွိတယ္၊ မႀကိဳက္တာလည္းရွိတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ အခုက်ေနာ္လုပ္မယ္ဆုိတာလည္း
သူတုိ႔ လက္ခံတာ မခံတာက ဒါသူတုိ႔ အပုိင္းေလ။ က်ေနာ္ကေတာ့ က်ေနာ့္ရည္မွန္းခ်က္ က်ေနာ့္ ဘာသာတရားအရ က်ေနာ္ကေတာ့ နိဗၺာန္သြားခ်င္တာပဲ။ က်ေနာ္တုိ႔ အခုေရာက္ေနတာက ငရဲျပည္ေရာက္ေနတာပဲ။ အဲေတာ့ နိဗၺာန္ကုိသြားဖုိ႔ က်ေနာ္တုိ႔ စြန္႔လႊတ္လုိ႔မရဘူးေလ။ အဲေတာ့ ဘယ္နည္းနဲ႔သြားလုိ႔ရမလဲ၊ အဲဒါ က်ေနာ္တုိ႔ ဒုကၡခံၿပီးေတာ့ ရွာေတာ့ရွာရမွာပဲ။ ဒါရမွျဖစ္မယ္ဆုိတာ မ်ဳိးေတာ့ လုပ္လုိ႔မရဘူးေလ။ အဲဒီဖြင့္ထားတဲ့အေပါက္ေလးေတြ က်ေနာ္တုိ႔ ဘယ္ေလာက္ထိ တုိး၀င္လုိ႔ရမလဲ အဲဒါပဲ ၾကည့္ရမွာပဲေလ။

ေမး- အခုေလာေလာဆယ္မွာ ရွစ္ျပည္ေထာင္မူကုိေထာက္ခံတဲ့ ပါတီအဖြဲ႕အစည္း၊ လူပုဂၢိဳလ္ ထင္ရွားတဲ့အထဲက ဘယ္သူေတြရွိလဲခင္ဗ်။

ေျဖ- အဲဒီရွစ္ျပည္ေထာင္ ေျပာရမယ္ဆုိရင္ က်ေနာ္တုိ႔ ၀ါရင့္ႏုိင္ငံေရးသမားႀကီးမ်ားအဖြဲ႔ေတြက က်ေနာ္ ဟုိတုန္းကတည္းက တရား၀င္ထုတ္ျပန္ၿပီးသားပဲ ရွစ္ျပည္ေထာင္လက္ခံမယ္ ဆုိတာက။

ေမး- အဲေတာ့ ၀ါရင့္ႏုိင္ငံေရးသမားအဖြဲ႕က လက္ခံသလားခင္ဗ်။

ေျဖ- အဖြဲ႕အေနနဲ႔မဟုတ္ဘူးေလ၊ ဟုိတုန္းကအဖြဲ႕အေနနဲ႔ပဲ။ အခုေတာ့ သူတုိ႔ထဲ၀ါရင့္ထဲက ေထာက္ခံတဲ့သူ သုံးေလးေယာက္ေလာက္ပါပါတယ္။ အဲေတာ့ သုံးေလးေယာက္နဲ႔ စလုပ္သြားမယ္။ ေလာေလာဆယ္ က်ေနာ္တုိ႔ အေျခခံဥပေဒ ေရးဆြဲေနတယ္။ အေျခခံဥပေဒက က်ေနာ္တုိ႔ အဖြဲ႕ ခ်ဳပ္ရဲ႕ By-law ေပါ့ ဆြဲေနမယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ သူတုိ႔ဥပေဒထုတ္ထားတာရွိမယ္။ အဲဒီဥပေဒအရ က်ေနာ္တုိ႔ By-law နဲ႔ အန္၀င္ခြင့္က် ျဖစ္မယ္ဆုိရင္လည္း ဆက္လုပ္မယ္။ မျဖစ္ဘူးဆုိရင္ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ By-law ကုိ နည္းနည္းပါးပါးျပန္ျပင္ခ်င္လည္းျပင္မယ္။ ျပင္ၿပီးေတာ့မွ အခ်ိန္က်ၿပီ ဆုိတဲ့အခါက်ေတာ့မွ က်ေနာ္တုိ႔ ဖြဲ႔ခြင့္ရသြားၿပီဆုိလုိ႔ရွိရင္ ၀င္လာမယ့္လူေတြ အမ်ားႀကီးပါ။

ေမး- ဒါဆုိလုိ႔ရွိရင္ တျခားရွမ္းအဖြဲ႕အစည္းေတြကေရာ၊ ဥပမာအားျဖင့္ အက္စ္အက္စ္ေအ ေျမာက္ပုိင္းအဖြဲ႕အေနနဲ႔ဆုိလုိ႔ရွိရင္ ဒါေခါင္းေဆာင္ပုိင္းလည္း မရွိေတာ့ဘူး။ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေဆထင္ လည္း ေထာင္က်ေနတယ္။ အဲဒါဆုိေတာ့ အက္စ္အက္စ္ေအေျမာက္ပုိင္းအဖြဲ႕ရဲ႕ သေဘာထား ကေရာ ဦးေရႊအုံးတုိ႔နဲ႔ ဘယ္လုိေနလဲခင္ဗ်။

ေျဖ- တျခားအဖြဲ႕ေတြေတာ့ က်ေနာ္မသိဘူးေလ။ အခုေလာေလာဆယ္ က်ေနာ္သိတာကေတာ့ ဦးသုေ၀ေနာ္။ ဦးသုေ၀ကေတာ့ ဒီမုိကေရစီပါတီကုိ ျပန္ေထာင္ခ်င္တယ္ ဘာလုိလုိ အဲဒါေျပာေန တယ္။ က်ေနာ္နဲ႔သူနဲ႔ကေတာ့ ညႇိေတာ့ညႇိေနတာပဲေလ။ အဲေတာ့ မျပတ္ေသးဘူးေလ။

ေမး- ဆုိေတာ့ အခုေလာေလာဆယ္မွာ ျပည္ေထာင္စုဒီမုိကေရစီအဖြဲခ်ဳပ္ကုိ ေထာက္ခံတဲ့ပုဂၢိဳလ္
က (၁၀) ေယာက္ေတာင္မျပည့္ေသးဘူးဆုိတဲ့အဓိပၸာယ္ေပါ့၊ အဲလုိလားခင္ဗ်။

ေျဖ- က်ေနာ္တုိ႔ကုိ ေထာက္ခံမယ့္လူေတြက က်ေနာ္ထင္တယ္ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ ဟုိဟာေပါ့ေနာ္ လက္ရွိ အန္အယ္လ္ဒီထဲမွာကုိက အန္အယ္လ္ဒီကထြက္သြားတဲ့လူေတြလည္း ရွိတယ္္။ ထုတ္ထား တာလည္းရွိတယ္။ ဒီလူေတြက အမ်ားႀကီးေထာက္ခံတယ္။ အဲဒီအထဲမွာရွိတယ္ဆုိတာလည္း လူငယ္ပုိင္း၊ လူလတ္ပုိင္း အဲဒါ ရွိတယ္။ က်ေနာ္ထင္တယ္ တ၀က္နီးပါးေလာက္က က်ေနာ္တုိ႔ကို ေထာက္ခံတယ္။ ေနာက္ဆုံး ေျပာရမယ္ဆုိလုိ႔ရွိရင္ေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ ဦးတင္ဦးတုိ႔ ရွစ္ျပည္နယ္ကုိ ေထာက္ခံတယ္။

ေမး- ဦးေရႊအုံးတုိ႔က အခု ရွစ္ျပည္ေထာင္မူကုိ သြားခ်င္တယ္၊ ဒီ နအဖစစ္အစုိးရက ခ်မွတ္ထားတဲ့ အေျခခံဥပေဒမွာက ဒီရွစ္ျပည္ေထာင္စနစ္ကုိ သြားတာမဟုတ္ဘူးဆုိတဲ့အခါက်ေတာ့ အဲဒီ ႏွစ္ခု ဟာ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ ထိပ္တုိက္မျဖစ္ႏုိင္ဘူးလား၊ စစ္အစုိးရက ခြင့္ျပဳပါ့မလား၊ ဦးေရႊအုံးရဲ႕ပါတီ ရည္မွန္းခ်က္ေအာင္ျမင္မယ္လုိ႔ ဘယ္လုိလုပ္ယူဆလဲခင္ဗ်။

ေျဖ- က်ေနာ္ကေတာ့ သူတုိ႔ဥပေဒကုိ ေစာင့္ၾကည့္မယ္ေလ။ ဥပေဒက ဘယ္လုိထြက္လာမယ္မွန္း မသိဘူးေလ။ အဲဒီ ထြက္လာတဲ့ဥပေဒအေပၚ မူတည္ၿပီး က်ေနာ္တုိ႔ ဘယ္ေလာက္အထိ ၀င္လုိ႔ရ မလဲ၊ အဲလုိ၀င္လုိ႔ရသေလာက္ပဲ က်ေနာ္စဥ္းစားမွာပဲ။

ေမး- ပါတီေထာင္တဲ့အခါမွာ ရည္ရြယ္ခ်က္က ရွစ္ျပည္ေထာင္မူကုိ လက္ကုိင္ထားတဲ့အတြက္ အဲဒီရွစ္ျပည္ေထာင္မူဟာ လက္ရွိစစ္အစုိးရရဲ႕ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံမူေတြနဲ႔ ဆန္႔က်င္ေနတဲ့အတြက္ ဦးေရႊအုံးရဲ႕ပါတီဟာ အႏၲရာယ္မမ်ားႏုိင္ဘူးလားခင္ဗ်။

ေျဖ- စစ္မွန္ေသာျပည္ေထာင္စုပဲ အဲဒီစကားလုံးပဲ က်ေနာ္သုံးတယ္။ စစ္မွန္ေသာဆုိတာနဲ႔ ရွစ္ျပည္ေထာင္နဲ႔က နည္းနည္းေတာ့ကြာတာေပါ့။ က်ေနာ္က ဘယ္လုိနည္းနဲ႔၀င္လုိ႔ရမလဲ ၀င္ရမယ့္အေပါက္ကုိေတာ့ က်ေနာ္က စဥ္းစားေနတာပဲ။ မျဖစ္ႏုိင္တာေတာ့ မလုပ္ဘူးဗ်ာ။ ဘယ္လုိနည္းနဲ႔ျဖစ္ႏုိင္ေအာင္လုပ္မလဲ အဲဒါကုိ က်ေနာ္ Adaptation ေတာ့ လုပ္ရမွာေပါ့။

ေမး- တျခားႏုိင္ငံေရးအေျခအေနေတြကေရာဘယ္လုိရွိပါလဲ၊ ေရြးေကာက္ပြဲ၀င္ဖုိ႔ စိတ္ဆႏၵ
ရွိၾကတဲ့ ႏုိင္ငံေရးအသုိင္း၀န္းရဲ႕အေနအထား ဘယ္လုိရွိလဲခင္ဗ်။

ေျဖ- ႏုိင္ငံေရးပါတီေတြက ဒီေန႔ထိ ဘယ္သူမွ မျပတ္သားပါဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔ တုိင္းရင္းသား ပါတီေတြအားလုံးလုိလုိကေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ဘက္ကရွိတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ၀ါရင့္က က်ေနာ္ထင္တယ္ တကယ္လုပ္ျဖစ္ရင္ တ၀က္ေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္ရမယ္။ ဒါ က်ေနာ္ တေယာက္ခ်င္းစီကုိ စည္း႐ုံးၿပီးသား။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ အန္အယ္လ္ဒီက ထြက္ထားတဲ့လူ၊ ထုတ္ထားတဲ့လူေတြရွိတယ္။ အဲဒီလူေတြ ရတယ္။ ေနာက္ တသီးပုဂၢလေတြ က်န္တာ အမ်ားႀကီးေပါ့။

ေမး- ေနာက္တခုက်ေနာ္တုိ႔ၾကားတာက အခုဒီေလာေလာဆယ္မွာ စစ္အစုိးရေထာက္လွမ္းေရး ကေနၿပီးေတာ့ အမတ္ေတြကုိ လုိက္ၿပီး တီးေခါက္ေနတယ္။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ေရြးေကာက္ပြဲ၀င္မွာလား ဆုိၿပီးေတာ့ နယ္ေတြဘက္မွာ ဥပမာအားျဖင့္ ပဲခူးက ဦးျမတ္လွတုိ႔ပါတယ္။ အဲဒါမ်ဳိးေတြ ျဖစ္ေန တယ္။ ဦးေရႊအုံးၾကားမိေသးလား၊ ဘယ္လုိရည္ရြယ္ခ်က္လုိ႔ ယူဆလဲခင္ဗ်ား။

ေျဖ- အဲဒါေတာ့ က်ေနာ္မသိဘူးဗ်။ မၾကားမိဘူး။

ေမး- အခု စစ္အစုိးရက ေရြးေကာက္ပြဲလုပ္မယ္ဆုိေတာ့ စစ္အစုိးရရဲ႕ ဖြဲစည္းပုံအေျခခံဥပေဒမွာ စစ္တပ္က႑ကုိ ႀကီးႀကီးမားမားခ်ဳပ္ကုိင္ထားတဲ့အတြက္ ဦးေရႊအုံးတုိ႔၀င္လည္းပဲ လႊတ္ေတာ္မွာ ဘယ္ေလာက္ထိ ေျပာေရးဆုိခြင့္ရလိမ့္မယ္လုိ႔ ေမွ်ာ္မွန္းထားလဲခင္ဗ်။

ေျဖ- သိပ္ေတာ့ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ အရွည္ႀကီးေတာ့ မထားဘူးေလ။ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ရပ္တည္ခြင့္ရႏုိင္တဲ့အထိေတာ့ ပထမဆုံးေျခလွမ္းအျဖစ္ အဲဒါေတာ့ က်ေနာ္လုပ္ၾကည့္မယ္။ ရပ္တည္ခြင့္ရၿပီးရင္ေတာ့ တျဖည္းျဖည္း လုပ္ငန္းကုိ အေျခအေနအရ ၾကည့္လုပ္ရမွာေပါ့။

ေမး- ခြန္ထြန္းဦးအဖြဲ႕က ဦးေရႊအုံးတုိ႔ထဲ ပါတယ္ဆုိတာက ခြန္ထြန္းဦးတုိ႔ရဲ႕ ရွမ္းတုိင္းရင္းသားမ်ား ဒီမုိကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္က ဦးေရႊအုံးပါတီထဲကုိ ပူးေပါင္းလုိက္ၿပီဆုိတဲ့သေဘာလား။

ေျဖ- ရွမ္းအမ်ဳိးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႕ ဦးခြန္ထြန္းဦးတုိ႔အဖြဲ႕ကေပါ့။ အဲဒီထဲမွာ အဖမ္းမခံရဘဲနဲ႔ က်န္ေနတဲ့လူတခ်ဳိ႕ရွိတယ္ေလ။ အဲဒီလူေတြနဲ႔ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ေဆြးေႏြးေနတာပဲ။

ေမး- ေဆြးေႏြးေနေတာ့ သူတုိ႔ သေဘာတူၿပီလား။

ေျဖ- သေဘာတူပါတယ္။

ေမး- ရွမ္းတုိင္းရင္းသားမ်ား ဒီမုိကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ကုိဖ်က္ၿပီးေတာ့ ဦးေရႊအုံးတုိ႔နဲ႔ မဟာမိတ္လုပ္မယ္ ဆုိတဲ့သေဘာလား။

ေျဖ- အတိအက်ေတာ့ ဒါ ဘာမွေျပာလုိ႔မရဘူး။ အတိအက်ဆုိတာ သူတုိ႔ ဥပေဒဘယ္ေတာ့ ထြက္လာမလဲ၊ အဲဒီဥပေဒကုိ က်ေနာ္တုိ႔ ဘယ္ေလာက္၀င္လုပ္ရမယ္။ ၀င္လုပ္ရရင္ေတာ့ အကုန္လုံးပါမယ္ အဲဒီမွာ။ အဲေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔က အေျခခံဥပေဒမူၾကမ္းေတာင္ ဆြဲထားၿပီးၿပီ။ ဒါေပမယ့္ သူတုိ႔ ဥပေဒထြက္လာမွာကုိလဲ ၾကည့္ဦးမယ္ေလ။ အဲဒီဥပေဒနဲ႔ သဟဇတျဖစ္မယ့္ အေျခခံဥပေဒကုိ ျပန္ၿပီးေတာ့ ျပင္ရမွာပဲ။ ရတယ္ဆုိရင္ေတာ့ အမ်ားႀကီးပါလာမွာပဲ။

ေမး- အေျခခံဥပေဒမူၾကမ္းဆုိတာ ဦးေရႊအုံး ဆြဲေနတာလား၊ ဘာအတြက္လဲခင္ဗ်။

ေျဖ- ဟုတ္တယ္။ အေျခခံဥပေဒမူၾကမ္းဆုိတာက က်ေနာ္တုိ႔ ျပည္ေထာင္စုဒီမုိကေရစီပါတီရဲ႕ ဖြဲ႕စည္းပုံေပါ့။

ေမး- ဦးေရႊအုံးအေနနဲ႔ လက္ရွိျပည္ေထာင္စုဒီမုိကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ေထာင္မယ့္ကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေတာ့ တျပည္လုံးက ရွမ္းတုိင္းရင္းသားေတြကုိ ဘာမ်ားေျပာခ်င္ေသးလဲခင္ဗ်။

ေျဖ- အားလုံးကသေဘာတူပါတယ္။ ခြန္ထြန္းဦးနဲ႔ က်ေနာ္တုိ႔အဖြဲ႕ပဲရွိတာပဲ။ က်န္တဲ့အဖြဲ႕ေတြက အမ်ားႀကီးရွိတာပဲ မလုပ္ရေသးလုိ႔ ထုိင္ေနၾကတာ၊ လုပ္လုိက္ရင္ေတာ့ အကုန္လုံးက သေဘာ တူၾကမွာပါ။

ေမး- ရွမ္းျပည္က ျပည္သူေတြကုိ ဘာေျပာခ်င္ေသးလဲ ဦးေရႊအုံးအေနနဲ႔။ ဦးေရႊအုုံးပါတီကုိ ေထာက္ခံဖုိ႔ ေျပာခ်င္သလား၊ ဒါမွမဟုတ္ရင္ ဘာေျပာခ်င္လည္းခင္ဗ်။

ေျဖ- က်ေနာ္တုိ႔ပါတီေထာက္ခံဖုိ႔ေပါ့။ က်ေနာ္တုိ႔ပါတီ၊ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ မူ၀ါဒဆုိတာက က်ေနာ္တုိ႔ ၄၆ ခု ၄၇ ခုကတည္းက စလာတဲ့မူပဲေလ။ အဲဒါ က်ေနာ္တုိ႔ ဒါ ခပ္လြယ္လြယ္နဲ႔ေတာ့ မဖ်က္ႏုိင္ဘူး။ အဲဒါကုိ အကုန္လုံးလည္း သေဘာတူတယ္။ ႏွစ္ေပါင္း (၇၀) ေလာက္မဖ်က္ဘဲေနတယ္။ က်ေနာ္ တုိ႔ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ မဖ်က္ဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔ျပည္ေထာင္စုပါတီကုိ စဖြဲ႕ကတည္းက အဲဒီ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ဖြဲ႕တာ။ အဲဒါ က်ေနာ္တုိ႔ေတာ့ ဒါေတာ့ မဖ်က္ႏုိ္င္ဘူး။ ျဖစ္တာမျဖစ္တာကေတာ့ ထားေလ။

No comments:

တုိင္းရင္းသားစည္းလုံးညီညြတ္ေရး၊ဒုိ.အေရး၊ျပည္ေထာင္စုမျပဳိကြဲေရး၊ဒုိ.အေရး၊ဗမာစစ္အစုိးရ ျဖဳတ္ခ်ေရး၊ဒုိ.အေရးေဆာင္ပါးဖတ္ရွဴရန္၊ ရခုိင္မ်ဳိးခ်စ္ပညာရွင္ေဒါက္တာေအးေက်ာ္ကြယ္လြန္သြားေၾကာင္းသတင္းကုိရခုိင္လူမ်ဳိးမ်ားသာမကက်န္ရွိသည့္တုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ားအတြက္လည္အမ်ားၾကီးဆုံးရွဳံးမွဳတစ္ရပ္ျဖစ္သည္၊ေဒါက္တာေအးေက်ာ္ဟာရဲရင့္ျပီးသတိၱျပည့္ဝသည့္ပညာရွင္တစ္ေယာက္ျဖစ္သည္၊ထုိ.ေၾကာင့္၊သူ.ဆုံးရွဳံးမွဳဟာအမ်ားဆုံးရွဳံးမွဳပါ၊က်န္းရစ္သူမိသားစုဝင္မ်ားနဲ.ရခုိင္ျပည္သူမ်ားနည္းတူထပ္တူထပ္မွ်ေၾကးကြဲဝမ္းနည္းပါေၾကာင္းတုိင္းရင္းသားသံမွတင္ျပလုိက္ပါသည္၊

Min Ko Naing Birth Day

Min Ko Naing Birth Day
မင္းကုိႏုိင္ေမြးေန.